lördag 12 september 2009

27/8-09 Torsdag
Gävle, Hanna vaknar 7.30 tittar på barnkanalen på tv. Kl 800 jag hämtar in frukosten på bricka, hon dricker ett glas mjölk och äter lite flingor med mjölk. Jag börjar bli expert på att räkna kalorier. Sedan får hon medicin och sköterka tar prover ur cell-site. Kl 09.00Hanna vill måla en glaslykta, jag hämta från lekterapin. den blir fin med glasfärger på och mycket glitter. Lars och jag samtalar i telefon, det är mycket vi måste informera varandra om tur att telefoner finns. Jag pacckar ihop och tar ur sängkläder till tvättkorgen. Nu väntar vi på besked från provresultaten. 10.30 får vi besked att vi kan åka hem. Jag handlar hämtmat med mig hem. En snäll sköterksa hjälpte mig ut med alla saker och väntade med Hanna vid sjukhusporten så att jag kunde köra bilen ända fram för att hämta henne nu när hon är så svag på benen.11.00 vi är hemma, Lars möter upp oss hemma han har bokat sjukvårdstaxi som kommer kl.13.00. Vi packar ihop det sista jag åker och hämtar Jennifer på skolan som får sluta lite tidigare än de andra barnen idag. Hon får med sig matteläxa. Vi kommer till Uppsala kl 15.00.

Först får vi rum 5, men får sedan flytta till rum 6. Det ska vara det största rummet på avdelningen säger sköterskan och kallar det sviten med ett leende.. fast jag tycker inte det är någon större skillnad mot det förra. Lars beställer pizza on-line till oss. Sedan kommer läkaren som skall skriva in Hanna.Läkaren klämmer på Hannas mage och lyssnar på hjärtat och pratar en stund. Sedan läser jag saga för Hanna om Guldlock.

Efteråt går hela familjen ned till svandammen. Lars köper grodanbakelser på konditori fågelsången åt barnen. Hanna och Jennifer mumsar på dem sedan. Hanna har varit lite piggare och ätit ordentligt. 19.13 Hanna äter flingor och mjölk. Kl 20.00 Hanna tar en duch. Vi bäddar och gör kväller. Lars och jag ser på tv.n en stund.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar