lördag 12 september 2009

25/8-09 Tisdag kvar i gävle
Det går bra att sondmata och ge medicin. Hanna är lite ledsen för att det svider på hennes läppar, hon duttar dem med vatten på papper. Hanna får åka till bologner-skogen i lånad rullstol. Hon matar änderna där med bröd alla blir hennes kamrater. Sedan får hon gunga i lekparken solen skiner och många små barn är där. jag tror verkligen att hon helt glömmer bort en stund att hon är sjuk. Hon ser så nöjd ut i gungan. Lars och jag tycker också det är skönt att komma ut på promenad i den friska lufte. Annars sitter vi ju bara på rummet med Hanna. Hon slipper vätskedropp ett tag. När vi kommer tilbaks till sjukhuset är hon så trött att hon somna i min famn i fåtöljen.

Sedan lyfter jag henne försiktigt över till sängen och stoppar om med snuttefilt och täcke. Mot kvällningen åker jag ensam hem till Järbo, jag pratar i telefon, svarar på mail, sedan kommer sSini och Camilla på besök de har med sig fika och vill samtala en stund. När de åkt far jag med saker till Jennifer som vill sova över hos en kompis. Jag handlar på macken och far hem och tar mig ett välbehövligt bad. Allt känns underligt mörkret som lägger sig utanför och på minner om att det är höst, det tysta ljudet, att jag är ensam i hela huset, tankar som irrar i mitt huvud hur ska vi klara det här? Hur ska jag orka? Vad kommer att hända? Jag somnar framför tv.n i vardagsrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar