lördag 12 september 2009

26/8-09 Onsdag
jag tar ett bad, ryggen värker efter allt lyftande av Hanna. Försöker hinna med allt som ska fixas hemma,
mata djuren, vattnar blommor, ta ut sopor, ta in post och tvätta kläder, sen åker jag till Gävle. Hanna ser piggare ut när jag kommer in till 11.30. Hon äter till och med några strips. Sedan kommer lekterapeuten in med play-do lera, så Hanna får dega. Hon får också kavel och formar. Hanna gör en korv med bröd och köttbullar av deg.

Det är svårt att hinna med något alls hemma, vi lär bara göra det absolut nödvändigaste. Idag regnar det och är grått. Hanna ska kanske få åka hem en stund över dagen, och sedan återvända till sjukhuset på kvällen. 12.30 Hanna sitter i sängen och målar gipsfigurer, när de ska ta prover ur cell-site, då vill det inte komma ut nåt blod. Sköterskan får hämta en annan sköterska att göra det. Då funkar det till sist. vi får åka hem en timme senare än det var tänkt, ytterligare känner vi besvikelsen över att vi på nåt sätt allti tror att tiden ska räcka till mer än den faktiskt räcker till. Vi köper med oss räksmörgåsar från ett cafè.

 Hanna äter upp nästan alla räkor och ett kinderägg! Sedan får hon sondmat hemma och medicin. På kvällen åker jag tilbaks med Hanna  kl 20.30 är vi vid BB-Porten där vi ringer på vakten, vi blir guided in av vakten. Hanna somnar fort med sin egen kudde och snuttefilt. Lars sover hemma med Jennifer. hanna fick ett klistermärke av Jennifer som hon håller hårt i handen det är musse-pigg. Jag pratar med lars i telefon innan jag somnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar