måndag 4 november 2013

måndag

vi har fått sova lite bättre, alla dropp togs bort igårkväll. Hanna har ingen matlust än hon dricker lite festis, och tar sin medicin. Hon får kortison. De har tagit prover på henne. Idag känns det som Hanna är mera deppig. hon har inte lust med någonting. Men efter ett tag lyckades jag få henne att vilja stiga upp en stund ur sängen. En sköterska kommer in och berättar att hon ska få en spruta i benet idag. Hanna blir jätteledsen hon avskyr sprutor. hon gråter en lång stund. En annan sköterska kommer in och ska lägga på bedövningssalva på benet. Hanna är fortfarande upprörd. vi bestämmer oss för att gå ned till lekterapin så hon får skingra tankarna och göra annat. Salvan ska verka ca två timmar.
på lekterapin går hanna omkring och försöker känna igen sig, men hon säger att hon inte minns så mycket. hon vet inte vad hon vill göra. vi frågar om hon vill rita med tusch på snurrplattan och det vill hon. Hon gör 3stycken. Lars ringer mig på mobilen så jag pratar med honom. Medans hör jag Maggan ropa till, Hannan  har ramlat av stolen, hon har svimmat. Den andra läraren ringer upp på avdelningen. Jag sätter mig i soffan med Hanna i knät och pratar med henne hon har vaknat upp igen. Hon får dricka festis. Nu börjar hon få färg på läpparna igen, som nyss va aldelens vita. Sen kommer Sköterskan Håkan med rullstol så Hanna  får åka upp på avdelningen i den. Hon vill lägga sig i sängen igen och vila. Hon har fått ett litet blåmärke i pannan. Lars ringer upp o är jätteorolig o undrar vad som hände. Jag är också orolig, men tror att hon blev yr i huvudet, eller fick blodtrycksfall för att hon ätit så dåligt. Hon har också lite mindre blodplättar. Vilket även kan ha varit en orsak.

6 kommentarer:

  1. Åå NEJ!!! otäckt med svimningen.. hoppas hon mår bättre snart!
    Tänker på er!
    många kramar

    SvaraRadera
  2. Hoppas Hanna mår bättre snart å slipper svimma någon mer gång. Kram och vi tänker på er ♥

    SvaraRadera
  3. Tänker på er.// Fröken Anna

    SvaraRadera